Det fokuseres gjerne på de negative innvirkningene netthandel har på fysiske butikker, men mange har oppdaget at det virkelig kan lønne seg å utforske nettets mange muligheter, noe underholdnings- og iGamingbransjen har vært klar over i en årrekke. 

Når du må komme til kunden

Mange nettbutikker og andre tjenester har funnet god inspirasjon fra gamle travere på nettet som for eksempel spill og casinoer. Dette er typiske aktiviteter som de færreste har tilgang på i fysisk format, og de var tidlig ute med å fylle dette tomrommet i underholdningsmarkedet. Dersom du besøker nettsider som https://www.casinospesialisten.net/, kan du se hvor omfattende og attraktivt markedet er i dag. Hvis du ikke kan komme til spillhallen eller casinoet, kan de komme til deg, og det samme gjelder butikker og andre tjenester. Bedrifter fra en rekke ulike sektorer har innsett at dette er en god måte å nå ut til flere kundene på, og internett har vært en viktig døråpner for mange bedrifter og industrier.

Sameksistens er mulig

Det er ingen tvil om at det er håp for fysiske butikker i en moderne verden – visste du at flere nettbutikker har begynt å åpne fysiske butikker? Et eksempel er Blivakker.no, Norges største skjønnhetsbutikk på nett. Dette er et perfekt eksempel på hvordan fysiske butikker og nettbutikker og kan utfylle hverandre og fungere side om side. De fleste større kjeder og merker har tilbudt netthandel i lang tid, men også flere mindre bedrifter har i større grad begynt å utforske digitale muligheter. For mange spesialbutikker er det nå mulig å tiltrekke seg flere kunder. Windfjord er en populær butikk i Bergen blant turister så vel som lokalbefolkningen, og de har i tillegg en nettside hvor de selger produktene sine til mennesker verden over. Dersom du var innom butikken i løpet av turen til Bergen, og angrer på at du ikke investerte i en av strikkegenserne, er det kjekt å kunne klikke hjem en fra sofaen.

Kilde: Unsplash

Viktigheten av å være synlig på nett

Noen velger å presentere et lite utvalg i en nettbutikk, og lokke med større utvalg i den fysiske butikken, mens andre går for stikk motsatt taktikk og bruker butikkene som showroom med noen nøye utvalgte produkter. Det er også enkelte bedrifter som velger å ikke ha en nettbutikk, og som heller satser på en nettside hvor de presenterer produktene for å friste deg til å ta turen innom den fysiske butikken.

Uansett hvilken taktikk du velger med din bedrift, er kanskje det viktigste i disse dager å være synlig på nett, og da spesielt på sosiale medier. Plattformer som Instagram og Facebook er blitt de viktigste markedsføringskanalene for mange, og bedrifter oppretter kontoer hvor de inspirerer og lokker til seg følgere med blant annet konkurranser. Hvor mange ganger har du vel ikke tagget en venn og delt et innlegg for å bli med i trekningen av gevinster fra de mange kontoene du følger? Vi bruker mye tid på sosiale medier, så det er her det gjelder å fange oppmerksomheten til potensielle kunder.

Kilde: Unsplash

Handlevanene våre er hele tiden i endring, og både butikker og underholdningstjenester kjemper om oppmerksomheten til kundene. Det blir stadig viktigere å omfavne mulighetene internettets forunderlige verden kan by på, slik nettcasinoene har gjort siden tidlig 2000-tall.

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Vennligst skriv inn din kommentar!
Vennligst skriv inn navnet ditt her